سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

اعضای تیم ملی وزنه‌برداری پس از درخشش در مسابقات جهانی فرانسه از طریق فرودگاه امام در شرایطی وارد تهران شدند که در میان استقبال‌کننده‌ها خبری از وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نبود.

وزنه برداری

تیم ملی وزنه‌برداری در این رقابت‌ها بهترین نتیجه تاریخ خود را به دست آورد؛ تیمی که برای نخستین بار به لحاظ امتیازی در جایگاه سوم قرار گرفت و همچنین از نظر کسب مدال دوم شد. نتایجی که سبب شد تا تیم ملی 6 سهمیه المپیک لندن را به‌دست بیاورد و البته تنها جابه‌جایی رکورد، توسط بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین صورت گرفت. سلیمی که پیش از این رقابت‌ها شانس اول مدال‌آوری برای ایران به حساب می‌آمد، این بار علاوه بر مدال‌آوری در حرکت یکضرب وزنه 214 کیلوگرم را مهار کرد تا رکورد حسین رضازاده شکسته شود. اتفاقا به همین دلیل در فرودگاه امام قوی‌ترین مرد جهان بیشتر از بقیه مورد توجه بود.

سلیمی درباره موفقیت تازه خود می‌گوید: «خدا را شکر که وزنه روی دستانم ایستاد. خیلی خوشحالم و مهم این بود که یک ایرانی توانست رکورد را بشکند.» او در پاسخ به این سؤال که از بابت شکستن رکورد رضازاده هراسی نداشت، اضافه می‌کند: «به‌هیچ‌وجه چنین چیزی نبوده و نیست. آن زمان که رکورد را نزده بودم یکسری حرف‌ها مطرح بود و امروز یکسری صحبت‌های دیگر. حسین رضازاده پس از رکوردشکنی به‌عنوان نخستین نفر با خوشحالی تمام به من تبریک گفت.»

حسین رضازاده پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود فرزندش ابوالفضل بتواند رکوردش را بزند اما چنین نشد و رئیس فدراسیون درباره رکوردزنی بهداد می‌گوید: « از اینکه بهداد توانست وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی را مهار کند خوشحال شدم. همیشه آرزو داشتم یک ایرانی بتواند رکوردم را بزند. این رکورد در دسته فوق‌سنگین بسیار مهم است و عنوان قوی‌ترین مرد جهان به آن تعلق می‌گیرد. در دوضرب هم امیدوارم بهداد با تمرینات بیشتر بتواند این رکورد را در کنار رکورد مجموع ارتقا دهد.» سلیمی در دوضرب بعد از اینکه مدال طلای خود را مسجل کرد دیگر نتوانست وزنه 260 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. قوی‌ترین مرد جهان عنوان می‌کند: « نیازی نبود در دوضرب این وزنه را بزنم. مدال طلایم قطعی بود و رکورد جهان را هم زده بودم و دیگر نیاز به زدن وزنه 2۶۰کیلویی نبود با این حال رکورد دوضرب و مجموع بماند برای المپیک. امیدوارم بتوانم رکوردهای دوضرب و مجموع را در المپیک جابه‌جا کنم.»

مدال‌آوری جوانان

اکنون تیم ملی با درخشش در مسابقات جهانی فرانسه در اندیشه موفقیت در المپیک لندن است؛ تیمی که حداقل در رده‌های سنگین‌وزن شانس زیادی برای مدال آوری دارد. سرمربی تیم ملی بر این باور است که هر اندازه به وزنه‎‌برداران جوان بها دهد، ضرر نخواهد کرد. کوروش باقری می‌گوید: «مهم‌ترین قسمت کار این بود که مسابقات فرانسه حکم گزینشی المپیک را هم داشت که ما موفق شدیم ضمن کسب حداکثر سهمیه برای المپیک لندن، نسبت به سال‌های قبل بهترین عملکرد را داشته باشیم و در جایگاه سوم به لحاظ امتیازی و دوم مدالی قرار بگیریم.» او اضافه می‌کند: «به جز این دوستانی که تلاش کردند و این سهمیه‌ها و مدال‌ها به‌دست آمد، یکی دو نفر دیگر خارج از اردو بودند که با تشکیل اردوی جدید به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند. تمرکز من روی جوان‌تر‌ها است که نشان دادند هر‌قدر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نخواهیم کرد. نتیجه جوانگرایی این بود که از ۴ نفری که در مسابقات جهانی مدال گرفتند هنوز ۲ نفر از جمله کیانوش رستمی و سعید محمدپور در رده سنی جوانان هستند.»
کیانوش رستمی، قهرمان جهان در وزن ۸۵ کیلوگرم البته نزدیک بود رکورد جهان را هم جابه‌جا کند.

او می‌گوید: «به خاطر آسیب‌دیدگی‌ شدیدم نتوانستم خوب کار کنم و همین مصدومیت باعث شد خیلی چیزها از جمله رکورد دنیا را ازدست بدهم.» اما جوان‌ترین وزنه‌بردار تیم ملی سعید محمدپور بود که توانست 2مدال برنز به دست بیاورد. او می‌گوید: «در مسابقات قهرمانی جهان توانستم مدال برنز را کسب کنم تا نخستین نفری باشم که در سن ۱۸ سالگی توانسته مدال بزرگسالان جهان را به دست ‌‌آورد. تمام هدفم این است که در مسابقات المپیک بهترین نتیجه را کسب کنم .»

کد خبر 151209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز